סוגי משלוח חבילות

פרטי התקשרות:

שילוח ימי // שילוח אווירי

מבוא לשיטות ההובלה הנפוצות, לתקנים, לחוקים ולטרמינולוגיה המקובלת בענף

התמחותה של סוניגו היא הובלות בישראל, לישראל, ומישראל אל מעבר לים. המשרדים שלנו ממוקמים באשדוד, חיפה וירושלים, כאשר המשימה שלנו הינה להפוך את תהליך ההובלה לפשוט וקל ככל הניתן עבורך ועבור משפחתך. אנו יודעים כי הובלה לישראל יכול להפוך לתהליך מורט-עצבים. הפסקאות הבאות נובעות מהבנה זו בדיוק ונועדות לשמש כמבוא לשיטות ההובלה הנפוצות, לתקנים, לחוקים ולטרמינולוגיה המקובלת בענף. אנא הרגישו חופשיים ליצור קשר עם אחד מנציגי ההובלה שלנו על מנת לבדוק מהי השיטה המתאימה ביותר לצרכים שלכם.

שיטות הובלה

סוניגו מתמחה בכל שיטות ההובלה הבסיסיות. אלו כוללות:

הובלה באוויר | מטען אווירי

שילוח אווירי לישראל ומישראל הובלה אווירית הינה יקרה יותר מהובלה ימית, אך גם מהירה יותר. במקרים בהם זמן מהווה גורם משמעותי, כמו במקרים של הובלת פריטים עדינים במיוחד כגון אמנות או ציוד אלקטרוני, ייתכן ויש לשקול את הבחירה בהובלה אווירית לחיוב. הנמל האווירי של ישראל הינו נמל התעופה בן-גוריון והוא ממוקם בלוד.

הובלה ימית | מטען ימי

שילוח ימי לישראל ומישראל מרבית האנשים בוחרים לשלוח מטען לישראל באמצעות הובלה ימית. מדובר בשיטת הובלה חסכונית מבחינה כלכלית, אך גם איטית יותר מהובלה אווירית. קיימים יתרונות נוספים: נמלי הים בנויים להתמודד עם מטענים בעלי נפח גדול ומטפלים במשלוחים פרטיים ומסחריים על בסיס יומיומי. כאשר מובילים מטען לישראל ומישראל דרך הים, קיימת האפשרות לבחור בין מכולה מלאה או מכולה לא מלאה (מה שנקרא גם משלוח קונסולידציה), שבו התשלום הינו על בסיס המקום שתופס המטען בתוך המכולה. מכולות קונסולידציה מרוקנות עם הגעתן לנמל, כאשר כל מטען נקלט באופן עצמאי במכס. נמלי הים ממוקמים בחיפה, אשדוד ואילת, כאשר לסוניגו מחסני אחסון באשדוד ובחיפה.

הובלה "מדלת לדלת" | לישראל ומישראל

הובלה "מדלת לדלת" לישראל ומישראל כפי שמציין השם, שיטת הובלה זו כוללת אריזה והעמסה בבית הלקוח ומסתיימת בפריקת המטען ביעד הסופי. אנו ממליצים על בחירת שיטת הובלה זו כאשר אתם עוברים לישראל, כיון שמדובר בחוויה נטולת דאגות. בעוד שחברות הובלה רבות מציעות הובלת "מדלת לדלת" לישראל, הן לרוב אינן כוללות את היטלי הנמל בהצעות המחיר שלהן. קיימת חשיבות רבה בקבלת מסמך כתוב עם עלות היטלי הנמל בטרם שליחת המטען לישראל. כיון שאנו ממוקמים בישראל, אנו מכירים היטב את נמלי הים והאוויר המקומיים ותמיד כוללים את היטלי הנמל בהצעת המחיר הרשמית הניתנת ללקוח.

הובלה "מדלת לנמל" | לישראל ומישראל

הובלה "מדלת לנמל" לישראל ומישראל שיטה זו אינה מומלצת ליחידים או לבעלי עסקים קטנים, היות והמחיר הנמוך לכאורה אינו כולל את מלוא העלויות, כגון היטלי נמל ומסים.

הובלה "מנמל לדלת" | לישראל ומישראל

הובלה "מנמל לדלת" לישראל ומישראל לרוב, אפשרות זו מוצעת ללקוחות מסחריים שרוכשים סחורה בשיטת “FOB”. סוניגו תחשב את עלות ההובלה הימית את עלות המשלוח למפתן הדלת של הלקוח, יחד עם חישוב היטלי הנמל. אופציה זו תחסוך את עלות האיסוף ליחידים המעוניינים לשלוח פריטים שנארזו מראש, כאשר הפריטים מובאים ישירות למחסן שלנו על ידי הלקוח הפרטי.

הובלה "מנמל לנמל" | לישראל ומישראל

הובלה "מנמל לנמל" לישראל ומישראל בדומה להובלה "מדלת לנמל", שיטה זו אינה מומלצת ליחידים או לבעלי עסקים קטנים.

זמני הובלה מישראל ולישראל

זמני ההובלה לישראל ומישראל משתנים בהתאם לסוג ההובלה, מדינת המקור, סוג המשלוח, מועד ההובלה ומשתנים בלתי תלויים כגון אסונות טבעיים, שביתות, עיצומים וכדומה.

 

אנו ממליצים בחום על העברת כל הניירת הרלוונטית אלינו במועד המתאים על מנת להימנע יכובים מיותרים במכס. אלו השולחים מטענים מסחריים חייבים להצטייד בכל אישורי המכס לפני שהמשלוח יוצא לדרכו.

 

נסו להימנע ממשלוח לישראל בזמן החגים. משרדי המכס סגורים במהלך החגים וכתוצאה מכך אין המשלוח יכול להשתחרר עד לאחר פתיחתם מחדש, מה שגורם בהכרח להצטברותן של עלויות אחסנה יקרות.

 

במידה ובחרתם בהובלה ימית, אנא צפו ל-10-21 ימים ל"דלת לדלת". 

 

במידה ובחרת בהובלה ימית לישראל או מחוצה לה, המפרט הבא הינו רלוונטי עבורכם (יתכנו שינויים עקב גורמים שונים):

ארץ מקור

זמן בתכולה מלאה FCL

זמן בתכולה חלקית LCL

דרום אמריקה

6 - 8 שבועות

4 - 7 שבועות

צפון אמריקה / חוף מזרחי

4 - 7 שבועות

6 - 10 שבועות

צפון אמריקה / חוף מערבי

7 - 10 שבועות

8 - 12 שבועות

בריטניה

2 - 4 שבועות

6 - 9 שבועות

צרפת

2 - 4 שבועות

6 - 9 שבועות

דרום אירופה

2 - 4 שבועות

6 - 9 שבועות

צפון אירופה

2 - 4 שבועות

6 - 9 שבועות

מזרח אירופה

3 - 5 שבועות

7 - 9 שבועות

סין

2 - 3 שבועות

7 - 11 שבועות

נמלי הים התיכון

1 - 2 שבועות

2 - 5 שבועות

הובלה לישראל – מסים והטבות ייבוא

כחוק, כל ייבוא לישראל חייב במסי ייבוא. יחד עם זאת, קיימים מספר יוצאים מן הכלל. למידע נוסף, אנא קראו את המסמך הבא, בשם "מסים והטבות ייבוא בישראל" (להורדה לחצו כאן) מייבאים מסחריים חייבים ברשותם את כל האישורים הנדרשים טרם יוצא המטען לדרכו, כולל המסמך המתאים ממכס בנוגע למטען.

הובלה לישראל ומחוצה לה – דברים שצריך לדעת בנוגע לנמלי היעד

יש מספר דברים שעליכם לדעת בנוגע לנמלי היעד:

היטלי נמל: נמלים גובים היטלים עבור עבודתם. היטלים אלו אינם מוסדרים ולכן קיימת חשיבות רבה לקבלת מסמך כתוב עם היטלי הנמל שעליכם לשלם, בטרם עזיבת המטען שלכם את ארץ היעד. חסכו הפתעות מיותרות ודרשו לקבל את סכום היטלי הנמל בכתב.

עלויות אחסנה: על מנת להימנע מעלויות אחסנה, על כל המטענים להשתחרר ממכס לפני המועדים הבאים (ראו מטה). בהובלה לישראל, קחו בחשבון את עלויות הזמנים הבאים:

  • משלוח אווירי: עלויות האחסנה מתחילות עם הגעת המטען.

  • משלוח ימי של מכולה מלאה (FCL): עלויות האחסנה מתחילות 2-4 ימים לאחר הגעת המטען, על בסיס יומי.

  • משלוח ימי חלקי בקונסולידציה (LCL): רשות נמלים מאפשרת 30 ימי אחסנה ללא תשלום עבור מטענים חלקיים. בתום 30 יום, שירותי האחסון יהיו בתשלום.

משלוח אווירי: עלויות אחסנה מתחילות עם הגעת המטען, בהתאם למשקלו, נפחו וזמן האחסון. עלויות אלו מצטברות במהירות. תזמנו את הגעת המשלוח שלכם בתבונה (לא בחגים, למשל).

משלוח ימי של מכולה מלאה (FCL): עלויות האחסנה הינן ללא תשלום ביומיים הראשונים, ומתחילות 2-4 ימים לאחר הגעת המטען, על בסיס יומי. מחיר האחסנה עולה בכל שבוע (מהשבוע השני ועד לחמישי), במקביל להתווספות עלויות נוספות של השכרת מכולה ובהתאם לסוג המשלוח.  עלויות אלו מצטברות במהירות: עלות השכרת מכולה לשבועיים עולה על עלות הפריקה וההעמסה של המטען על גבי משאית. במידה ולא תהיו מוכנים לקבל את המטען שלכם בהגיעו לנמל, או לחלופין אין באפשרותכם לספק לנו את המסמכים הרלוונטיים, אנא יידעו את אחד מנציגינו לפני קבלת ההחלטה לשלוח את מטען במכולה מלאה ולא במכולה חלקית.

 

משלוח ימי חלקי בקונסולידציה (LCL): רשות הנמלים מאפשרת 30 ימי אחסנה ללא תשלום עבור מטענים חלקיים. בתום 30 יום, שירותי האחסון יהיו בתשלום. מחסני בונדד מתאימים לאחסנה לטווח קצר (30-60 יום) ואינם מיועדים לאחסנה לטווח ארוך. שאלו את אחד מנציגינו לגבי האפשרות לאחסנה במחסני האחסון של סוניגו לאחר השחרור ממכס.

שביתות ועיצומים: מאז הפרטת הנמלים בישראל, שביתות ארוכות הפכו לפחות ופחות שכיחות. לעומת זאת, התרבו כמות השביתות הקצרות (2-3 ימים) והעיצומים, מה שגורם לעלויות בלתי מתוכננות, כגון עלויות אחסנה ועלויות "צפיפות". סוניגו כוללת עלויות צפיפות בהצעת המחיר שלה; לא בטוח שחברות אחרות עושות את אותו הדבר.

ביקורות מכס ובטחון: מעט מאד (כ-4%) מהמשלוחים הנכנסים לישראל עוברים ביקורת. זאת בניגוד מוחלט לארצות הברית, שם נבדקים מרבית המטענים. אנו ממליצים לכם לקחת את האפשרות שהמטען שלכם יעבור ביקורת בחשבון. ביקורת גוררת עמה עלות נוספת שאינה כלולה בהצעת המחיר. במידה וחברת ההובלות שלכם מודיעה לכם שמטענכם נבדק, אתם רשאים לוודא עם רשויות המכס כי אכן כך קרה.


בניסיון למניעת ביקורת, להלן מספר טיפים:

  • אל תעמיסו את המיכל המיועד להובלה לישראל בכוחות עצמכם

  • הגבילו את כמות האריזות שנארזות על ידי בעלי המטען

  • מלאו את טופסי המכס בדייקנות ובכנות

  • אל תשלחו פריטים המיועדים לאנשים אחרים תחת שמכם

  • אל תשלחו פריטים המופיעים ברשימת הפריטים הבאה (מה לא לשלוח)

אריזה עם ערך מוסף

חברת סוניגו גאה באיכות האריזה שמוענקת ללקוחותיה. חומרי האריזה שלנו מותאמים למגוון רחב של פריטים, ממכשור אלקטרוני ואמנות יפה ועד לפריטים בעלי ערך רב שאין להם תחליף. השקענו בחומרים הטובים ביותר שקיימים בישראל ואף בחו"ל, בעוד שחלק מחומרי האריזה והאחסנה שלנו מיובאים עד אלינו באופן אקסקלוסיבי.

שיטות אחסון יעילות

לסוניגו מחסני אחסון בשטח כולל של 6,000 מ"ר (6 דונם) הממוקמים במרכז הארץ באזור גישה נוח ובקרבת נמלי הים והאוויר. המחסנים שלנו מתאימים לאחסנה לטווח קצר או ארוך, כאשר כל מטען ממוספר ומתויג מרגע כניסתו למחסן ומאוחסן בהתאם לתווי התקן המובילים בתעשייה

שימוש בטכנולוגיות מתקדמות

אריזה בולמת זעזועים מומחי האריזה שלנו עושים שימוש בטכנולוגיות הבאות על מנת להבטיח שהמטען המסחרי שלך יהנה מבטחון מירבי בתנועה: מד שיפוע, מד זעזועים, מד בקרת טמפרטורה, ריפוד סופג לחות, ארגזים בעלי דופן כפול

ביטוח תכולה

השותפות שלנו עם FIDI Faim מעניקה לנו תעודת ביטוח כנגד כמעט כל תרחיש אפשרי, ובמקביל מהווה תו של איכות השמורה רק לחברות ההובלה איכותיות ביותר. לכן אנו יכולים לומר בלב שלם שהמטען שלכם נמצא בידיים הטובות ביותר

מחשב העברות – הערכה חינם

הערכת מחיר ללא התחייבות

פרטי התקשרות:
צריכים עזרה?
דילוג לתוכן